Hoppade!! :)

Idag så vaknade jag vid 8 (med klockan ställd) men var jätte trött så somnade om igen. sen gick jag upp vid 10typ eller 11 kom inte ihåg :P. Jag åt frukost innan jag klädde på mig till stallet. Jag gick ner till korsningen och väntade på Elin och Ida. Men de kom aldrig. Ida vinkade på mig och jag gick till elin. Hon hittade inte sina nyklar så hon letade. Men till sist hittade hon dom.

Vi gick till stallet och lämnade lite saker innan vi gick upp i skogen för att bygga lite hinder. Vi byggade och sedan gick vi tillbaka och hämtade hästarna. Vi fixade dom och sedan red vi.

Idag var inte trille så jobbig han ville inte alltid men det var okej. Vi skrittade upp till skogen och så hoppade jag en gång. Han hoppade fint idag. Ett hinder var jätte fint han hoppade jätte högt och det var jätte kul. Hoppade då barbacka och det gick bra. Sedan hoppade jag av och Elin red på Trille och Ida på Gullika. DEt gick bra jag skulle filma men det gick inte för jag hittade inte hur man satte på. Sedan red jag Gullika och Ida på Trille jag tycker inte alls om Gullika och rider inte helst på henne så ja, jag rider bara på henne när hon bråkar. Hon var nog den mest konstigast och ja det finns inga ord till henne. Det känns som man typ rider på en fett klump inte alls skön. Men sen red Elin på gullika igen och Ida på trille igen och denna gång fick jag en film som inte blev så bra men ja. Sen red jag bara på Trille och Gullika vilade då stod de i ena änden och väntade så när jag red dig så ville han inte så jag höll på att ramla av. Sen på tillbaka vägen så gick det jätte bra. Det gick snabbt men med mega fina hopp, kan bara säga att min ponni är bäst när det gäller :P. Sedan red vi hem och det gick bra. När vi kom hem till stallet fixade vi lite och sen åkte vi hem.

När jag kom hem bakade jag vaniljbullar och sen duschade sen bakade jag klart innan elin och hennes familj kom vi skulle fixa skidresa :D. Jag och elin och albin var typ på mitt rum och hade krig i min säng som faktiskt var bäddad när de kom och var inte bäddad när de gick. Vi hade jätte kul iaf.

Sen när de gick vid typ lite innan 12 så satta jag mig lite och läste lite i mina grönt kort papper och sedan så nu sitter jag här och bloggar. Så en fin dag med mycket kul har jag nu avverkat och imorgon jag ska då till kyrkan vid 4, hoppas det blir lite ridning innan :D.

Jag ska sova nu så det blir inga bilder men ni kan få en gammal bild så ni inte bara får text :)


en gammal häst på janneberg. Som jag inte gillade så mycket. Eller jag gillade först men inte sen. Men den är såld nu om de lyckades sälja den. Såg den nämligen när jag letade häst. jag tycke inte det de skrev om honom stämde iaf.


puss och kram klara som är väldigt trött och ska gå upp vid halv 7 imorgon för att jag ska orka komma upp till skolan på måndag :P.

Kommentarer

Kommentera nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0