Dagen :)

Ja dagen började med att jag gick upp vid 11, jag kolla lite på datorn. till ett och sen åt jag lunch innan jag tog på mig kläder för att gå till stallet. Jag gick och min vandring kommer senare. Jag mötte elin och vi gick mot stallet. Väl i stallet tog vi grimskaft och gick till hagen. i hagen fotade vi lite och allt var bra. Vi gick till ingången i hagen och jag lyckades hoppa upp på trille utan något under så jag red en liten bit från hagen. Sen hoppade jag av och gick sista biten. I stallet var allt som vanligt och jag skulle rida barbacka. Vi gick ut och hoppade upp ocg jag hade glömt kolla på kartan för vi skulle rida en ny stig. Sen kom jag ut och trille väntade...

Jag hoppade upp och vi skulle rida iväg. Trille ville inte han bara backade och backade. jag fick fram honom och gick lite sen backade han igen. Tillslut fick jag honom att gå mot hagen och när vi var mellan stallet och hagen så orkade jag inte han hade då backat typ hela tiden. Jag travade tillbaka till stallet och in med honom och tog på sadeln. Jag gick ut hoppade upp och gick iväg. Men han ville inte så han backade och backade. tillslut hoppade jag av och ledde honom upp ver bakcen innan jag hoppade upp igen. Men han ville inte. Tillslut så fick jag fram honom. Sen kom det en bil och då fick vi stanna och sen när vi skulle förbi bilen så ville han inte så han backade nästan in i en bil och så. Tillslut fick jag honom att gå förbi utan att hoppa av. Vi gick lite till innan han började bakca igen och då kom en hund och skulle nosa Trille vid bakbenen och det gjorde inte saken bättre, jag trodde Trille skulle sparka ihjäl hunden man han aktade sig. Till slut hoppade jag av Trille och skrek åt hunden att gå hem. Hunden stack jag jag fick gå med trille. Väl upp för värsta backen hoppade jag upp och red igen. Vi kom långt innan han backade och så smälde jag till honom med spöt (gjorde det innan med) och han gick fram igen. Detta hände fler gånger med då gick han fram som inget när spöt kom. När vi väl kom hem så var han helt skräck slagen när jag borstade honom men när elin stod och lugnade honom så gick det bra och när han fick äta och var glad så var han bra igen. (jag hoppas inte detta kommer upp igen imorgon eller annan dag, han är ju inte sådan som vill bråka. bara ibland).

Jag åkte hem till mamma och städade mitt rum innan jag skulle till pappa. sen åt jag och sedan kollade jag på tv och nu sitter jag här. klockan är lite över 11 och snart ska jag bli vän med sängen. Fast innan kommer nog duschen.

Bilder från dagen!!:



i hagen




Kommentarer

Kommentera nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0