Häst :)

Hej ni som kanske läser min blogg jag aldrig uppdaterar. jag kan börja med att skolan har nu börjat och det är super trist. Jag har köpt en häst och den heter Trille. Så om jag bloggar bloggar jag nog om den. Vi ska åka och träna idag. på ridbana så jag hoppas jag sköter sig. Svart elr mörkbrun d-ponny som är 8 år. 144cm i mkh om det är någon som är intresserad. Kan blogga om hur det gick senare idag elller imon efter skolan jag får se.


Vi har änså länge bara ridit i skogen med honom. Men i höst och vinter kommer det bli mycker på ridbanan ändå. Fast det är en bit och köra så transporten får ut och rastas det är bra för den med.

Fakta om min häst för de som är intresserade.

Namn: Finneyhill Triple Crown 
Smeknamn: Trille
Kön: Valack
Född: 2001
Ras: Welch cob
Färg: Svart/Mörkbrun
Gjort innan: Skogsmulle+Dressyr lite hoppning
Ska göra nu: Lite mer hoppning+skogsmulle och lite dressyr. (hoppningo och dressyr typ lika mycket.)
Bor nu: Sansviksgård
Bodde innan: Svedala
Ägare nu: Jag :)
Ägare innan: ger inte ut namnet. 
hur många gånger jag red honom innan köp: 1 
Pris: - ger inte ut det heller. 
Hur många hästar jag prov red innan jag köpte och hittade honom: 2 eller 3 var inte med på den första.  
Hur länge jag har haft honom: En vecka och 2 dagar.
Mitt mål med honom: att jag ska ha en bra läromästare till häst och kunna ha honom till jag inte orkar mer elr inte passar honom.
Det han inte klarar: Han skulle inte klara att tävla varje helg i höga klasser. För sitt ena bakknä. Men det gör inte mig något.
Hästbild<3
Trille<33

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hej!



Ville bara tala om att jag har Trilles stora syster hos mig utanför Kristianstad. Hon är född 01 och heter Finneyhill Viola.

Fin han är din pålle!



Mvh



Viktoria

2011-05-27 @ 22:17:56
URL: http://www.lillegard.n.nu

Kommentera nu:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0